sábado, 9 de mayo de 2015

LA MEVA ACTIVITAT DURANT LA SETMANA DEL 4 AL 8 DE MAIG...

A l'última entrada de disseny (publicada el 30 d'abril), vaig esmentar que m'havia proposat una meta, i que era la de dur a terme almenys una activitat cada setmana amb el meu grup-classe. Des del meu punt de vista, aquesta decisió és molt positiva i útil per al meu futur docent, ja que a través de portar a la pràctica certes activitats que jo realitzaria com a mestra, puc aprendre dels meus errors, adonar-me de les meves capacitats i limitacions, adquirir habilitats per responsabilitzar-me del grup d'infants en períodes cada vegada més llargs (així com per planificar, intervenir i avaluar sessions d'aula), i ser conscient de si amb el disseny plantejat puc aconseguir els propòsits plantejats.

En aquesta nova entrada detallaré quina ha sigut la meva proposta d'activitat de la setmana del 4 al 8 de maig. En aquest nou disseny he comptat amb l'ajuda del meu tutor de centre de referència, ja que en el primer vaig gaudir de la presència de la mestra de suport. D'aquesta manera, he pogut observar com actuo com a docent i amb els infants quan aquests últims es troben amb la seva figura autoritària principal i quan no. Referent a això, cal dir que pràcticament no hi ha hagut diferències, les criatures en totes les activitats s'han mostrat igual de motivades i il·lusionades amb allò que els hi explicava.

L'activitat d'aquesta setmana l'he realitzada el dimecres 6 de maig. Cal esmentar que darrere aquesta hi ha hagut un fort treball de planificació, reflexió i elaboració del material necessari per dur-la a terme. Aquest cop es tractaria d'aprofitar els continguts treballats en la primera sessió (els coneixements previs sobre què és un còmic i l'elaboració d'un conte) per dur a terme durant aquesta setmana la construcció de les vinyetes d'un còmic amb diferents materials que havien proposat els infants. Tot això, aprofitant els aprenentatges anteriors per dur a terme un altre tipus d'activitat. 

Haig de confessar que el dia de la posada en pràctica de l'activitat estava molt nerviosa. Era el primer cop que duria a terme una activitat durant bona part de la jornada escolar (de 11.30h a 12.30h i la seva continuació de 14.30h a 15.15h), i a més, amb la supervisió del meu tutor d'aula. Tanmateix, aquesta estaria dividida en dues parts, una de més explicativa i de reflexió conjunta amb els infants, i una altra de despertar la creativitat de les criatures.

La primera part de l'activitat va consistir en realitzar una assemblea (mentre el meu tutor em feia fotografies amb la càmera de l'escola) per recordar la història que havien creat els propis infants, i de repartir uns sobres numerats de l'1 al 10 amb el nom dels 2 o 3 nens que conformarien un grup, el color de la seva cartolina per a l'elaboració de la vinyeta del còmic, i els diversos diàlegs i imatges necessaris per aferrar. 




Imatges pròpies

Des del meu punt de vista, aquesta primera part de l'activitat va ser molt gratificant, tots els nens estaven molt encuriosits, emocionats i tots escoltaven, encara que en els últims 10 minuts, com hi havia alguns nens que aferraven els diàlegs a les taules (i no estaven a l'assemblea), va provocar una certa desorganització. Per tant, l'ordre i el control de l'aula encara és un dels aspectes que he de millorar com a futura docent.

La segona part del disseny (realitzat per la tarda), va consistir en decorar per petits grups les diverses vinyetes del còmic. Per aquest motiu, vaig posar a l'abast dels infants tot tipus de material: ceres, arròs, llenties, purpurina, cotó, espècies, colors,... Aquesta segona part també va resultar ser molt gratificant i original, però la gran majoria dels infants va optar per triar el material tradicional: colors i purpurina. Només uns pocs s'animaren a decorar amb llenties i arròs les seves vinyetes, per exemple. A més, desprès d'aquesta va resultar molt difícil que els infants comencessin a recollir, probablement per l'horari en la qual havia sigut realitzada.

crayons


recogida material escolar Ciempozuelos

Per avaluar ambdues parts de la meva activitat, també vaig fer servir (com en la primera sessió d'aula) l'observació sistemàtica. En la meva opinió, la forma més adequada d'avaluar els infants més petits és a través d'observar-los i especialment escoltar-los. De fet, trobo que disposo de les qualitats adients per apostar per aquest tipus d'observació: paciència, tranquil·litat, gran esperit de responsabilitat i una actitud activa i observadora.

En definitiva, ha sigut una activitat molt planera que m'ha ajudat a reforçar la meva competència d'autoconcepte professional, fent-me adonar que ser mestra d'infantil és el meu futur (amb limitacions sí, però amb la capacitat suficient per poder superar-les).

No hay comentarios:

Publicar un comentario