La meva participació en la dinàmica general del dia a dia
escolar ha sigut una experiència molt enriquidora. Això no obstant, la meva
presència en la dinàmica i organització del centre també ha sigut fonamental.
De fet, he sigut considerada com una mestra més des del primer dia que vaig
entrar a l'escola, fet del qual n'estic molt orgullosa, ja que sens dubte, és
una font d'aprenentatge molt important per a mi.
Així, tenir l'oportunitat de participar en totes i cadascuna
de les reunions d'equip (ja sigui de claustre, de nivell o amb els pares), en
les exclusives, conferències i exposicions, reunions d'avaluació de cada grup
d'infantil, sortides fora del centre,... ja sigui preparant festes, adequant
els espais, dissenyant noves propostes d'activitats internivell o mantenint
contacte amb persones que es consideren essencials pel projecte de l'escola, tot
això m'ha permès enriquir-me com a futura professional, i a més, adquirir
estratègies de comunicació amb les famílies.
Durant les pràctiques anteriors havia tingut
l'oportunitat de participar en alguna petita dinàmica de centre, però no tantes
com les d'aquest any, aspecte que provoca que encara no sàpiga molt bé què
opinar davant certes situacions o que fins i tot em senti tímida i nerviosa, ja
sigui per comentar algun tret rellevant amb l'equip directiu o per relacionar-me amb
les famílies. Això no obstant, el fet que el meu tutor de pràctiques hagi comentat
a les famílies que estaré amb els seus fills com a mestra de pràctiques, ha
provocat que em senti amb més confiança i seguretat. De fet, veure l'alegria
dels pares i mares de que participi en les diverses dinàmiques de centre amb ells
i el seu fill, ha generat una gran alegria i satisfacció en mi.
A més a més, també ha ajudat molt que tots els docents
que es troben en la mateixa reunió o comissió m'ofereixin l'oportunitat de
parlar sense cap mena de por. Cal mencionar però, que a vegades em sento bastant
confusa i perduda d'allò que he de realitzar, aspecte que hauria de millorar. També,
m'hauria agradat haver participat en alguna sessió de documentació amb el meu
tutor.
Una de les primeres experiències que vaig viure durant
les dues primeres setmanes de pràctiques i que em va fer partícip directament
de la dinàmica de centre va ser la preparació de la disfressa de carnaval. Així,
a més de disfressar-me cada dia d'una roba diferent com s'indicava, també vaig
gaudir de formar part de la rua de carnaval de Van Gogh, conjuntament amb tot
l'equip docent del centre, les famílies i els infants. A continuació es pot
observar la fotografia:
Imatge pròpia
A més a més, vaig haver d'implicar-me com una mestra més,
preparant els cartells de la rua i retallant i dibuixant les lletres que fossin
necessàries.
Més endavant, també vaig poder gaudir de visitar els
ametllers de Santa Agnès, junt els infants i les famílies. Aquesta excursió em
va resultar molt útil per apropar-me més a les famílies i demostrar les meves
habilitats com a futura mestra. També, em va agradar molt el fet de que
l'escola ens considerés a les practicants com una mestra que podia tenir una
certa quantitat d'alumnes, havent de requerir així, menys l'ajuda dels pares.
Imatge pròpia
Per últim, una altra experiència que també em va resultar
molt significativa, va ser que el dimecres 25 de febrer vaig tenir l'oportunitat
d'escriure una nota informativa als pares, tot explicant-los de que hi havia
una xerrada de normes i límits, a la qual també hi vaig assistir. Era la
primera vegada que escrivia alguna informació rellevant per a les famílies, i em
va resultar molt enriquidor per al meu aprenentatge. També, és digne d'admirar
la reunió de claustre que vaig poder participar el dijous 5 de març, en la qual
és va afirmar que era molt important que tots els tutors fessin integrar el
màxim possible a la gent nova.
Tanmateix, per retrobar-me dins del centre escolar i especialment a l'interior
de la meva aula, he tingut que relacionar-me constantment, ja sigui amb els
propis infants, amb la directora, amb els docents, amb la resta de companyes de
pràctiques, o bé, amb altres agents implicats, com ara: les famílies, els
cuiners, les netejadores,... No ha sigut un procés fàcil, molt ha provingut del
meu propi esforç i dedicació per mantenir comunicació, però gràcies a aquests,
ha sigut possible arribar a implicar-me en totes les activitats a nivell d'aula
(així com de centre), que es poguessin desenvolupar.
En definitiva, per participar a la dinàmica de centre i en la seva
organització, he tingut que desenvolupar les meves habilitats socials de comunicació
i diàleg, així com anar adquirint estratègies de col·laboració amb les famílies
i amb la resta de membres de l'escola. Tot això, apostant en tot moment per la
comunicació i el diàleg, pels consens, i pel respecte de tota la comunitat
educativa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario