lunes, 30 de marzo de 2015

LES MEVES PRIMERES COL·LABORACIONS A NIVELL DE CENTRE...

La meva participació en la dinàmica general del dia a dia escolar ha sigut una experiència molt enriquidora. Això no obstant, la meva presència en la dinàmica i organització del centre també ha sigut fonamental. De fet, he sigut considerada com una mestra més des del primer dia que vaig entrar a l'escola, fet del qual n'estic molt orgullosa, ja que sens dubte, és una font d'aprenentatge molt important per a mi.

Així, tenir l'oportunitat de participar en totes i cadascuna de les reunions d'equip (ja sigui de claustre, de nivell o amb els pares), en les exclusives, conferències i exposicions, reunions d'avaluació de cada grup d'infantil, sortides fora del centre,... ja sigui preparant festes, adequant els espais, dissenyant noves propostes d'activitats internivell o mantenint contacte amb persones que es consideren essencials pel projecte de l'escola, tot això m'ha permès enriquir-me com a futura professional, i a més, adquirir estratègies de comunicació amb les famílies.

Durant les pràctiques anteriors havia tingut l'oportunitat de participar en alguna petita dinàmica de centre, però no tantes com les d'aquest any, aspecte que provoca que encara no sàpiga molt bé què opinar davant certes situacions o que fins i tot em senti tímida i nerviosa, ja sigui per comentar algun tret rellevant amb l'equip directiu o per relacionar-me amb les famílies. Això no obstant, el fet que el meu tutor de pràctiques hagi comentat a les famílies que estaré amb els seus fills com a mestra de pràctiques, ha provocat que em senti amb més confiança i seguretat. De fet, veure l'alegria dels pares i mares de que participi en les diverses dinàmiques de centre amb ells i el seu fill, ha generat una gran alegria i satisfacció en mi.

A més a més, també ha ajudat molt que tots els docents que es troben en la mateixa reunió o comissió m'ofereixin l'oportunitat de parlar sense cap mena de por. Cal mencionar però, que a vegades em sento bastant confusa i perduda d'allò que he de realitzar, aspecte que hauria de millorar. També, m'hauria agradat haver participat en alguna sessió de documentació amb el meu tutor. 

Una de les primeres experiències que vaig viure durant les dues primeres setmanes de pràctiques i que em va fer partícip directament de la dinàmica de centre va ser la preparació de la disfressa de carnaval. Així, a més de disfressar-me cada dia d'una roba diferent com s'indicava, també vaig gaudir de formar part de la rua de carnaval de Van Gogh, conjuntament amb tot l'equip docent del centre, les famílies i els infants. A continuació es pot observar la fotografia:

Imatge pròpia

A més a més, vaig haver d'implicar-me com una mestra més, preparant els cartells de la rua i retallant i dibuixant les lletres que fossin necessàries.

Més endavant, també vaig poder gaudir de visitar els ametllers de Santa Agnès, junt els infants i les famílies. Aquesta excursió em va resultar molt útil per apropar-me més a les famílies i demostrar les meves habilitats com a futura mestra. També, em va agradar molt el fet de que l'escola ens considerés a les practicants com una mestra que podia tenir una certa quantitat d'alumnes, havent de requerir així, menys l'ajuda dels pares.


Imatge pròpia


Per últim, una altra experiència que també em va resultar molt significativa, va ser que el dimecres 25 de febrer vaig tenir l'oportunitat d'escriure una nota informativa als pares, tot explicant-los de que hi havia una xerrada de normes i límits, a la qual també hi vaig assistir. Era la primera vegada que escrivia alguna informació rellevant per a les famílies, i em va resultar molt enriquidor per al meu aprenentatge. També, és digne d'admirar la reunió de claustre que vaig poder participar el dijous 5 de març, en la qual és va afirmar que era molt important que tots els tutors fessin integrar el màxim possible a la gent nova.

Tanmateix, per retrobar-me dins del centre escolar i especialment a l'interior de la meva aula, he tingut que relacionar-me constantment, ja sigui amb els propis infants, amb la directora, amb els docents, amb la resta de companyes de pràctiques, o bé, amb altres agents implicats, com ara: les famílies, els cuiners, les netejadores,... No ha sigut un procés fàcil, molt ha provingut del meu propi esforç i dedicació per mantenir comunicació, però gràcies a aquests, ha sigut possible arribar a implicar-me en totes les activitats a nivell d'aula (així com de centre), que es poguessin desenvolupar.


En definitiva, per participar a la dinàmica de centre i en la seva organització, he tingut que desenvolupar les meves habilitats socials de comunicació i diàleg, així com anar adquirint estratègies de col·laboració amb les famílies i amb la resta de membres de l'escola. Tot això, apostant en tot moment per la comunicació i el diàleg, pels consens, i pel respecte de tota la comunitat educativa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario